Isnin, 4 Jun 2012

Nokia 101

Rentetan dari kehilangan hp Nokia C2-05 tempoh hari, aku mula mengusha hp baru. Antara kriteria yang aku cari adalah sama seperti hp yang hilang iaitu dual simkad. Selain itu, sememangnya nokia tetap dalam jenama yang aku gemari sejak dulu. Dalam aku mencari nokia dua sinmkad di gsmarena.com, nokia telah menyenaraikan 11 buah model hp untuk aku nilaikan. 

Dalam senarai tersebut, aati aku mula tertarik pada satu model yang simple pada harga yang memang berpatutan. Maka selepas 6 hari iaitu pada 1hb/June aku telah membeli hp yang seterusnya. Model hp berkenaan adalah Nokia 101.



Ia mempunyai Dual simkad bagi menggantikan hp C2-03 aku yang hilang. Sementara flashlight untuk aku menyuluh arnab aku pada waktu malam. Hahaha.. Walaupun hp ini adalah ringkas tetapi dia mempunyai kelebihan pada harga RM100 iaitu MP3 player yang menampung kad memori SD sehingga 16GB. Selain itu ada Express-on cover untuk aku menukar warna yang aku gemari.

Ikutkan aku mahukan warna hitam, tapi apa nak buat, selepas 4 kedai aku meronda untuk mendapatkan harga bawah RM100, semua hp yang berwarna hitam menawarkan harga melebih RM110. Last sekali aku pergi semula ke kedai pertama yang aku pergi. Lagipun aku dah bagitau amoi kedai tuh, kalau aku suka, aku akan datang ke kedai dia semula.

Hari ni dah 4 hari aku pakai, so far so good untuk hp yang ringkas ni. Aku telah memakaikan no celcom dan no digi aku ke dalam hp ni. Target aku nak pakai hp ni untuk supplier call je. Yg no biasa aku pakai tetap aku letakkan kat handphone touch screen aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan