Rabu, 6 Jun 2012

Jemputan High Tea Blood Bank


Semalam aku dapat surat dari Jabatan Patologi Melaka seperti yang tertera di chop yang ada di depan surat tersebut. Disebabkan adanya chop Patologi, pikiran aku terus teringat pasal kes arnab aku ngn Jabatan Haiwan. Adakah aku dapat surat warning dari Jabatan Haiwan?

Tapi bila aku tengok isi surat di dalam... jeng... jeng.. jeng...


Rupanya ada jemputan dari Jabatan Patologi, Hospital Melaka bersempena Hari Penderma Darah Sedunia 2012. Jika sebelum ni dorang buat sambutan tahunan secara Sukaneka di stadium atau di kawasan lapang, kali ni dorang but lain dari yang lain... iaitu mengadakan "Teh Tinggi" (Hi-Tea) di Bayview Hotel, Melaka. Paling gempak majlis ni juga di hadiri oleh Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Haji Mohd Ali bin Mohd Rustam.

Terus pagi ni aku telefon Blood Bank Melaka menanyakan kehadiran aku ke majlis tersebut. Tapi aku boleh datang sorang je la. Kena bawak surat ni jugak sebagai bukti aku di jemput.

Secara peribadi, sebagai penderma yang sudah menderma untuk kali ke 51, memang bagus la dorang buat acara mcm ni untuk para penderma yang bertungkus lumus menderma dengan ikhlas. Memang aku tak mengharapkan apa-apa. Dah nama pun penderma. Tapi kalau sekali-sekala di hargai memang rasa terharu gak.

Apa-apa pun memang menderma ni bagus untuk kesihatan. Dan aku menuju ke angka 100kali. Tak tau la bila nak sampai 100 kali tu. Maybe lagi 10 tahun lagi kot.

2 ulasan:

  1. kita pun dapat gak surat nie..tapi baru 8 kali derma..leh arr geng ngan saya nanti..sbb member2 lain yg derma x dpt surat pungg...sedih x da kwn..

    BalasPadam
  2. OK no problem.. boleh sms kat no hp ni kosong-satu-tujuh-nam-lapan-tiga-semilan-nam-lapan-kosong.. boleh la nanti duduk semeja.. :)

    By the way.. Your are my 1st commenter selama 2 bulan lebih berkecimpung dalam arena blooger ni.

    Kena bagi hadiah gak ni.. hehe

    BalasPadam