Jumaat, 13 Julai 2012

Tong Sampah PERCUMA Part II

Semalam dalam pukul 8 malam sedang aku beristirehat kat belakang rumah sambil mengahwinkan arnab, tiba-tiba aku terdengar bunyi bising kat depan rumah. Rupanya tong sampah free sedang diedarkan. Saiz tong berkapasiti 120liter atau untuk sampah seberat 60kgs sumbangan dari Southern Waste Management.

Ini lah gambar tong sampah tu

Siap Nombor Siri.

Yang bagusnya, tong sampah ini ada siri number berdaftar. Kompem la lepas ni kalu hilang (dalam taman je) senang nak carik.

Lepas aku dapat je tong ni, aku terus spray no rumah aku kat tong ni. Tapi tak melekat pulak cat spray ni. Senang pulak tanggal. Aku spray kan pulak warna jernih ala-ala varnish. Ok sket la walaupun masih boleh tanggal. Pas ni aku nak tampal saletip kat spray aku tuh.

Aku tengok rumah sebelah masih tak de kabar berita pasal tong sampah baru. Jangan satu hari dia masih pakai tong hitam lama kat depan rumah aku, pas tuh lori sampah tak ambil, dia still buat bodoh je. Sungguh bodoh jiran aku itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan